Bu Blogda Ara

17 Mayıs 2018 Perşembe

Limonlu&Yeşilçaylı Yonca Kurabiye




Yonca figürünü ilkokula başladığımda ailem tarafından hediye edilen altın yonca kolyeden bu yana severim🍀💚 ayrıca 18 yıldır da gönül bağım&duygusal bağım var yoncayla😊

Dört yapraklı yoncayı bulana şans getirdiğine inanılır.. Birkaç kere bende bulmuştum dört yapraklıyı👍🏼10.000 de 1 ihtimal olduğu düşünüldüğünde epey şanslıyım bende✌🏼

Dört yapraklı yonca ile ilgili hemen her millette inanılan mitler de var, en yaygın olanlarını paylaşmak istiyorum

😊
✔️Dört yapraklı yonca bulmak şans getirir, çünkü sıradan insanların karşısına sadece üç yapraklı yoncalar çıkar sadece şanslılar dört yapraklıları bulabilir🍀'.

✔️Yoncanın her bir yaprağı bize dört farklı tılsımdan bahseder;
Birinci yaprak; İnanç 🙏🏼
İkinci yaprak ; Umut💭
Üçüncü yaprak; Aşk💘
Dördüncü yaprak; Şans 🎯
Yaşamınızda hep dört yapraklı yoncalar çıksın karşınıza🙏🏼🍀💚


Yonca şeklindeki kurabiye kalıpları ile kestiğim #YoncaKurabiye'lerim #Limonlu&#Yeşilçaylı olup harika oldular 🍋🌿😋  

💛Malzemeler
🍋 150 gr tereyağı
🍋 2 adet yumurta sarısı
🍋 2,5 su bardağı un
🍋 1/2 su bardağı pudra şekeri
🍋 1/2 paket kabartma tozu
🍋 1 çk vanilya ekstresi
🍋 2 adet limon kabuğu rendesi
🍋 1 adet limonun suyu
🍋 2 çay kaşığı toz yeşil çay 👉🏼@chadotea den aldım😊 #matcha
Püf noktası: Tüm malzemeler oda sıcaklığında olacak👍🏼


💛Nasıl Yaptım😉
🍋 Yumurta sarılarını, pudra şekerini ve tereyağını krem kıvamına gelene kadar yoğurdum.
🍋 Diğer bütün malzemeleri ekleyip kulak memesi kıvamına gelene dek yoğurdum.
🍋 Hamurdan az bir parça ayırıp toz yeşil çay ekleyip homojen dağılana kadar yoğurdum. 🍋Merdane ile hamuru yaklaşık 1 cm kalınlığında açtım.
🍋 Yonca kurabiye kalıbı ile kestim. (Kalıplarımı 👉🏼 @narkalip'dan aldım😊)
🍋 Yeşilçaylı hamurdan da küçük yonca kalıp ile şekiller kestim.
🍋Yoncanın içinde küçük kalıpla yonca çıkarıp, yeşilçaylı hamurdan kestiğim küçük yoncayı büyük yoncanın içine yerleştirdim.
🍋 Yağlı kağıt serdiğim tepsiye aralıklı dizdim.
🍋 Önceden ısıttığım 170 derece fırında 13-14 dakika pişirdim..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder