Bu Blogda Ara

21 Mart 2018 Çarşamba

Mimoza Pastası


‘’Kadınlar gülmesin! Olur mu? O zaman çiçeklerde açmasın!’’
🌼




Mart ayında çiçek açan mimozalarda aynı kadın gibidir...Çiçekleri narin, kırılgan ve göz alıcı 🌾 dalları sert rüzgarlara rağmen dayanıklı...
İlkbaharın gelişini müjdeleyen, güneş gibi canlı, neşe ve umut veren🌼
Bundandır sanırım 8 Mart Dünya Kadınlar Gününün sembol çiçeği olarak kabul edilmesi.. Tabii bunun bir de hikayesi var; İtalya'da 2.Dünya Savaşından sonra, savaşın ruhlarda bıraktığı yaraları iyileştirmek, moral olarak da toparlanmak için kadın örgütleri bir araya gelip, manifesto yayınlamışlar ve simge olarak mimozayı seçmişler👍🏼
🌼
Bellekte kuvvetlendirmek ve anlamlandırmak içinde #mimozapastası yapmaya başlamışlar👌🏼
Görüntüsü mimoza çiçekleri gibi sapsarı ve canlı🌼
🌼
Son yıllarda mimoza ağaçları da popüler kültürün inşaat sevdasına kurban oldu ve azalmaya başladı kaldırım kenarlarından, bahçelerden, parklardan..
Aynı kadına verilen değer gibi😔😢 tükeniyor bu güzellikler😔
Belki her birimiz bir mimoza fidanını toprakla buluşturamayacağız ama, kadın olmanın güzelliğinin farkında olarak hak ettiğimiz değeri, hem kendimize hem diğer kadınlara verebiliriz
Belki de, yanda fotoğrafını gördüğünüz nefis pastayı👌🏼😋 etrafınızdaki şahane kadınlara, Sevgili Hatice Hanımın (www.hatibon.com) reçetesi ile yapıp, günlerini kutlayabilirsiniz👍🏼😉😍 🌼
‘Ağaçta duran kuş dalın kırılmasından hiç korkmaz. Onun güveni ağaca değil, kendi kanatlarınadır.' demiş Charles Bukowski.. Kendi kanatlarından gücünü alan tüm emekçi kadınların sadece 8 Mart Emekçi Kadınlar Gününü değil her gününü kutluyorum🙏🏼 .
.

MİMOZA PASTASI



Pandispanya Malzemeleri
*4 adet yumurta (oda sıcaklığında)
*8 adet yumurta sarısı (soğukken ayrılacak, oda sıcaklığına getirilecek)
*220 gr toz şeker
*200 gr un (iki kez elenmiş)
*40 gr mısır nişastası (orijinali patates nişastası) (iki kez elenmiş)
*1 adet limonun inçe rendelenmiş kabuğu
*2 tatlı kaşığı vanilya özütü

Vanilyalı Pastacı Kreması

*675 ml süt
*6 adet yumurta sarısı (soğukken ayrılacak, oda sıcaklığına getirilecek)
*1 büyük boy çubuk vanilya veya 1,5 tatlı kaşığı vanilya özütü
*110 gr şeker
*45 gr mısır nişastası (elenmiş)
*37 gr tereyağı

Diplomat Kreması Malzemeleri

*Pastacı kreması
*200 ml krema (soğuk)
*2-3 çay kaşığı pudra şekeri
*Buzdolabında önceden soğutulmuş büyükçe bir kase

Şerbet Malzemeleri

*100 ml su
*30 gr toz şeker
*3 yemek kaşığı limon suyu veya limon likörü

Pastacı Kremasını Nasıl Yaptım;
*Sütü, tohumları sıyrılmış vanilya çubuğu veya vanilya özütünü birlikte kaynama noktasına getirdim.
*Yumurta sarılarını büyükçe bir kasede şeker ve vanilya İle birlikte stand mikserde (el mikseri de
olur) rengi açılana dek birkaç dakika çırptım.
*Nişastayı ekleyip iyice yedirdim.
*İyice ısınmış olan sütü bir kepçe yardımıyla alıştırarak yumurta sarılarına ekleyip çırpmaya devam ettim.
*Karışımı bir tencereye alıp, orta ateşte 5-6 dakika, sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene dek pişirdim.
*Kremayı ocaktan alıp, tereyağını ekledim ve birkaç dakika iyice karıştırdım.
*Kremanın üzerini boşluk bırakmayacak şekilde streç filmle kapattım. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldırdım.
*Kremayı kullanmadan önce mikserle yarım dakika çırptım.



Pandispanyayı Nasıl Yaptım;
*4 yumurtayı toz şekerle 15 dakika orta devirde çırptım.
*Yumurta sarılarını ikişer ikişer çırpmaya devam ederek ekledim.
*5 dakika daha çırptım. Bu sırada vanilya özütü ve limon kabuğunuda ekledim.
*Un ve nişastayı birlikte iki kez eledim.
*Unlu karışımı iyice kabaran yumurtaya birkaç seferde eleyerek ekledim. Spatula ile alttan üste alarak karıştırdım.
*Yağlayıp unladığım 2 adet 20 cm çapındaki kalıba paylaştırıp üstlerini hafifçe düzelttim.
*160 derecede önceden ısıtılmış fırında (orijinali 180 derece) 25 dakika pişirdim.
*Fırından aldıktan sonra oda sıcaklığında soğuttuğum keklerin koyu renk kabuklarını bıçakla traşladım. (Bir adedinin alt kabuğunu taban için bıraktım)
*Kekleri 4 eşit parçaya ayırdım.
*Kekin bir parçasını küp küp doğradım. (Küçük doğramakta fayda var.) Kekleri kullanana kadar kurumamaları için streç filme sardım.


Şerbeti Nasıl Yaptım
*Su ve şekeri birlikte ısıtıp, şeker eriyinceye kadar bir taşım kaynattım. *Soğuduktan sonra limon suyunu ekledim.

Diplomat Kremasını Nasıl Yaptım
*Soğuk kremayı buzdolabında soğuttuğum kabın içinde pudra şekeri ile katılaşana kadar çırptım.
*Kremadan 2-3 yemek kaşığı ayırıp kalanını pastacı kreması ile nazikçe karıştırdım.



Birleştirmeyi Nasıl Yaptım
*Çukur bir kasenin içini streç film ile tamamen kapladım.
*En üste gelecek olan parçayı şerbet ile ıslatıp kasenin dibine yerleştirdim.
*Üzerine bir kaşık çırpılmış kremayı yayarak sürdüm. Üzerine diplomat kremasından 2-3 kaşık koyarak yaydım.
*Kremanın üzerine muz dilimlerini (ya da şeker ve tereyağında sotelenmiş ananas dilimleri konulabilir) düzgünce dizdim. Üzerine ince tabaka krema sürdüm.
*Üzerine ikinci diski koyup, şerbet ile ıslattım. *Kremaları sürüp muzları dizdim. İnce bir tabaka halinde kremadan sürdüm.
*Taban olacak diskide üzerine yerleştirip streç film ile üzerini sıkıca kapattım.
*Kalıbın şeklini alması için bir gece buzdolabında beklettim.
*Kremanında üzerini kapatıp buzdolabına kaldırdım.
*Ertesi sabah streç filmi açıp, tabağa keki ters çevirdim. Stres filmi çıkarıp, pastanın üzerini tamamen diplomat kreması İle kapladım.
*Küp küp kestiğim kek parçaları İle pastanın üzerini tamamen kapladım.
*Aralarına Kenton'un Üçlü Pasta Süsü serisinden sarı mimoza çiçeği şekerlemesini serpiştirdim.

Afiyet Olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder